program 2006
POZOR - změna termínu: PROLOG 28. 10. so, Divadelní výlet – Volksbühne Berlin (bez překladu) Christoph Marthaler, jedinečný Švýcar, předal fenomén lásky několika badatelům – hercům svého souboru. Jak láska vznikla a kam zase zmizela a na mnoho dalších otázek odpovídají v Berlíně za pomoci hudby, tance a neopakovatelné poetiky genetickými fantaziemi, gagy a vtipem divadelního mága! 3. 11. pá – 4. 11. so, Berliner Ensemble Dramolety Thomase Bernharda (Claus Peymann opouští Bochum…; Claus Peymann si kupuje kalhoty…; Claus Peymann und Hermann Beil na Huspeninové louce) jsou skvostnými hříčkami plnými kousavé (sebe)ironie a pronikavé reflexe. V této inscenaci, triumfálně přijaté na letošních Wiener Festwochen, hrají tehdejší intendant Burgtheatru Claus Peymann spolu se svým dramaturgem Hermannem Beilem sami sebe! Pochoutka pro skutečné divadelní labužníky! 5. 11. ne, Schauspielhaus Düsseldorf Jürgen Gosch, „režisér roku“, ukazuje nejnešťastnějšího z Shakespearových hrdinů bezostyšně, radikálně a bez veškeré psychologické konvence. Macbeth v čistě mužském (včetně Lady Macbeth) podání se pohybuje mezi lehkou ironií a krvavou poezií divadla. Drama zrady, krve a virtuózního herectví! Nejskandálnější německá inscenace minulé sezóny a „Inscenace roku“! (Pro mládež do 16 let nevhodné) 6. 11. po – 7. 11. út, Schauspielhaus Curych Shakespearova hra o pádu benátského mouřenína, žárlivosti a karieristických intrikách neztrácí v podání proslulého švýcarského divadla velikost klasické tragédie – ač hovoří současným divadelním jazykem, s prvky kabaretu a frašky. Hra intrik končí v rozkladu – ale s vtipem! 8. 11. st – 9. 11. čt, Pražský literární dům autorů německého jazyka Velká dáma česko-německo-židovské literatury, narozená v Praze, čte ze svých knih a rozpráví s obecenstvem o své devadesát let trvající cestě životem a světem. 10. 11. pá, Otto Tausig (bez překladu) Otto Tausig, protagonista vídeňského Burgtheatru a mnoha německy mluvících scén, strhujícím způsobem vypráví a zpívá o svém pohnutém životě, v němž se zrcadlí umělecké i společenské dějiny dvacátého století. 11. 11. so, Berliner Ensemble Po návratu z bitevního pole je vojevůdce Titus Andronicus v Římě konfrontován 12. 11. ne, Deutsches Schauspielhaus in Hamburg (Junges Schauspielhaus) Známý příběh hrají pro děti i pro dospělé protagonisté úspěšného a mnohokrát 15. 11. st – 16. 11. čt, Theatre D’Esch Luxemburg Tato „radikální komedie“ je patrně nejlepší hrou „enfant terrible“ německy mluvící 17. 11. pá Z díla švýcarského spisovatele, dramatika a herce Hansjörga Schneidera budou číst švýcarský herec Mathias Gnädinger, dlouholetý člen slavné berlínské Schaubühne, a autor sám. 18. 11. so, Norman Shetler Američan a profesor vídeňské hudební školy, proslulý především jako pianista, slaví už dlouhá léta úspěchy se svým loutkovým kabaretem, v němž rozkošně a virtuózně karikuje vlastnosti i slabosti osobností hudebního světa. Odpoledne i pro děti. 19. 11. ne, Národní divadlo NOSITEL CENY MAX Schnitzlerova nejúspěšnější hra vzbudila mimořádný zájem hned v době svého vzniku: premiéru měla 14. 10. 1910 zároveň na devíti německých jevištích, také v Praze. Zaujala hlubokou a přesnou analýzou duševních stavů velkoburžoazní vídeňské společnosti, s její frivolností, přelétavými láskami, klamy a sebeklamy. Rajmontova zdařilá inscenace se souborem činohry ND získala letošní cenu MAX. DOPROVODNÝ PROGRAM 2. – 30. 11. 2006 Goethe Institut a Rakouské kulturní fórum – výstava 13. 11. po, (19.00) Muzikál nastudovaný žáky různých česko-německých škol v Praze se hraje převážně v němčině, ale i v angličtině, češtině a italštině. Děj má dvě časové roviny – dobu klasicismu a současnost. Změna programu vyhrazena – Není-li uvedeno jinak, začínají všechna představení v 19.00 hodin a budou simultánně překládána. |
TŘI DRAMOLETY MACBETH OTHELLO Dlouhý pochod ZHANOBENÍ LIDUMOR |